Konst och design ställer ut LA MER på Falsterbo Strandbad

Lördag 17 oktober är det vernissage för Konst och design-tvåornas utställning LA MER på Falsterbo Strandbad – välkommen!

Utställning av Östra Grevie Folkhögskolas andraårselever på Konst & Design. Fotografi, grafik, måleri, skulptur, textil och formgivning.

Om utställningen:
Det är tillgången på vatten som varit förutsättningen för liv på jorden. Östra Grevie Folkhögskolas andraårselever på Konst & Design får genom ett existentiellt eget konstnärligt sökande förhålla sig till frågeställningar om liv och människans komplexa förhållande till naturen.

Titeln är en ordlek. Ordet La Mer (havet) uttalas likadant som La Mére (modern) på franska. Studenterna kan därför tolka friare kring temat. Det kan handla om livets begynnelse som började i havet och vatten är ju förutsättningen för allt liv på vår jord. Det kan handla om modern, den arkaiska modern (urmodern). Det kan ju också handla om platsen eftersom Falsterbo är en plats där havet är väldigt viktigt.

Annonsbilden är fotograferad av Linnéa Romeling.

Adress: Strandbadsvägen 30, 239 42 Falsterbo

Konst och design ställer ut LA MER på Falsterbo Strandbad