Selfie på lärare och Anwar
Bild på dagens gästbloggare – Anwar

Anwar berättar om arbetet med att utvärdera malmöpolisen

Anwar som läser i Malmö är dagens gästbloggare!

”Jag heter Anwar Altubah och jag har studerat i Östra Grevie skola sedan 2018 fram till nu. Jag studerade Sfi, grundskolan och nu studerar jag gymnasiet.

På grund av Corona pandemin flyttade vi till distansundervisning för ungefär ett år sedan.  Först var det väldigt konstigt, men snart blev det lättare med hjälp av lärarna.
Vi har nu övervunnit dessa svårigheter och vi jobbar  för att utveckla det svenska språket och kunskapen samt få ytterligare färdigheter som att använda datorn mycket bra.

Till exempel gjorde vi två fantastiska saker med lärarna  Jenni  och Niklas. Det första är att vi intervjuade varandra, om kunskap och utbildning.  Det var en trevlig upplevelse för mig, friheten att välja frågor var tillgänglig för mig som fick mig att tänka utanför boxen.

När det gäller samhällsvetenskap utvärderat vi polisarbetet i Malmö genom att ta en undersökning och skicka den till ett antal personer, och därifrån skrev vi en text där vi diskuterade vår åsikt utifrån resultaten av vår undersökning och vi lärde oss att göra flera saker samtidigt.
Alla dessa erfarenheter bidrog till utvecklingen av vår kunskap och färdigheter, och nu arbetar vi med ett projekt för att skriva om en hjälte  och införliva hans prestationer i nästan alla ämnen, det här är en ny upplevelse men vi får stöd från alla lärare.
Men jag hoppas verkligen att alla är friska och att denna pandemi slutar och att vi går tillbaka till skolan och träffas igen varje dag.

Tack .”

Bild på dagens gästbloggare – Anwar