Bild på performance – Grafittivägg
Text: Öppna föreläsningar – Lilith Performance Studio

Lilith Performance Studio föreläser för Östra Grevie-elever

F.d. eleven Elin Lundgren grundade Lilith Performance Studio. I onsdags föreläste hon för eleverna på Konst och design.

Elin Lundgren, fd elev på Östra Grevie, grundade Lilith Performance Studio 2007 – som sedan dess berikat Malmös konstscen med performancekonst av världsklass.
”Jag startade Lilith Performance Studio 2007 ihop med bildkonstnären Petter Pettersson och sen dess har vi curaterat och producerat över 55 storskaliga platsspecifika performanceverk i samarbete med konstnärer från hela världen.”
Föreläsning berörde följande frågeställningar: • Varför behövdes en plattform för performancekonst i Sverige? • Hur skapar / hittar man  en plattform och etablerar sig?
Hon pratade även om sin egen resa från student på Östra Grevie till att vara aktiv konstnär och konstnärlig och verksamhetsledare på Lilith Performance Studio.
PLÄSNT DSCHÖRNIE : New Moves av Ethan Hayes Chute  – Lilith Performance Studio 2019

YOUR NEXT VACATION IS CALLING – Tori Wrånes – Lilith Performance Studio 2014
Text: Öppna föreläsningar – Lilith Performance Studio