Grattis Phoebe!

Det är knappast någon överraskning att en stor del av våra kursdeltagare tar sig vidare till högre studier 😎

Grattis Phoebe – tidigare kursdeltagare på Grafisk Design – Visuell Kommunikation 🥳

1. – Grattis till att du blev antagen! Var och vad är det du ska läsa?

Svar: Tack! Jag blev antagen till Konstfacks Grafisk formgivning & illustration och Visuell Kommunikation på Beckmans Designhögskola men jag har bestämt mig för läsa Visuell Kommunikation vid Beckmans Designhögskola i Stockholm.

2. – Varför sökte du dit?

Svar: Jag tycker att skolan verkar rolig och har intressanta kurser, men kan också ge många möjligheter i yrkeslivet. Jag ville även prova på att bo i Stockholm.

3. – Berätta lite om hur du arbetade med arbetsproverna, och intervjun. Var dom snälla?

Svar: Jag jobbade väldigt intuitivt och fokuserade mycket på idéprocessen. På intervjun var de väldigt snälla och det är inte så läskigt som man tror.

4. – Övrigt – har du nåt annat du tror vore kul att vi fick reda på?

Svar: Jag är med och formger en tidning som heter Luftslott som till hösten ska släppa sitt andra nummer. Följ @luftslottzine (Länk till instagram) för att veta mer!

In och följ  @phoebecr på instagram! 🙌